کاشت مو به روش ترکیبی (FIT+FUT )

کاشت مو به روش اف آی تی

روشی بسیار ملایم است که در آن فولیکول موهای قسمت های پرپشت سر به صورت تک تک برداشته شده و به همان صورت تک تک در ناحیه کم پشت سر کاشته می شوند. برداشت تک تک فولیکول موها توسط تکنیک و دستگاه خاصی صورت می گیرد که کمترین آزار را در این ناحیه وارد  کرده، به صورتی که نیازی به بخیه ندارد، و حتی اسکار و جای خاصی به جا نمی گذارد. موهای کاشته شده بعد از مدتی همانند موهای طبیعی رشد خواهند کرد و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند.

کاشت مو با روش اف یو تی

در روش FUT به شکل جراحی، یک نوار باریک در پشت سر(یا جایی که بانک موی خوبی وجود داشته باشد) برداشته می شود. تیم پزشکی این بخش ها را به گرافت هایی تقسیم کرده و بعد از آماده سازی، در منطقه خالی یا کم پشت به صورت تک تک کاشته می شوند. برای کاشت آنها، سوراخ هایی در ناحیه ایجاد می کنند تا فولیکول ها در آن محل قرار داده شوند. موها بعد از مدتی به همان حالت طبیعی قبلی برمی گردند و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند.

 

با ترکیب هر دو روش کاشت مو (FUT+FIT) ، تار موی بیشتری کاشته می شود بدون این که پشت سر آسیب ببیند و رد عمل زشتی باقی بماند. در روش ترکیبی معمولا روز اول FUT و روز دوم FIT انجام می شود و در هر روز یک منطقه از طاسی پر می شود. به این ترتیب حداکثر موها در حداقل زمان کاشته می شود. حسن اصلی روش ترکیبی آن است که از بانک موی سر به نحو احسن استفاده می شود.

روش تركيبى در افرادى بكار مى رود كه در يك جلسه مقدار زيادى مو نياز دارند .

در روش تركيبى ترمیم موها به صورت انتخابى كاشته مى شوند يعنى موهاى با كيفيت خوب ( FUT ) در قسمت مهمتر سر يعنى جلوى سر و مو هاى با كيفيت پايين تر در قسمت بالا و پشت سر ( فرق سر ) كاشته مى شوند .

کاشت مو بصورت یک عمل سرپایی و بدون بیهوشی همراه با بی حسی موضعی بوده و شخص متقاضی کاشت مو در حین عمل هیچگونه دردی حاصل از موهای که روی سرش کاشته می شود را حس نمی کند. پس از اتمام یک جلسه کاشت مو ( که حدود ۳-۸ ساعت طول می کشد ) به مدت یک روز پانسمان مناسبی روی سر گذاشته شده و بیمار فردای آن روز جهت تعویض پانسمان و ویزیت جراح و شستشوی سر مراجعه می کند.