کوچک کردن سینه

بزرگی سینه میتواند باعث مشكلات فراوانی مانند درد گردن، درد شانه و پشت،احساس خواب رفتگی در دستها، ایجاد شیار و لك روی شانه ها، تعریق و عفونت چین زیر سینه ای به خصوص در تابستان، محدود كردن فعالیت های ورزشی، تنگی نفس ضمن ورزش، كاهش اعتماد به نفس و گوشه گیر شدن و كاهش فعالیتها و روابط اجتماعی (به خصوص در جوانان) و مشكل در یافتن لباس مناسب شود.

هدف اساسی این جراحی كوچك كردن سینه ها می باشد و حتی الامكان نكات زیبایی هم رعایت می شوند تا نتایج حاصله از نظر زیبایی هم مطلوب باشد.

این جراحی باید از بعد از بلوغ كامل سینه ها انجام شود. كسانی كه به زودی حاملگی و شیر دهی دارند این عمل را نباید انجام دهند. كسانی كه برداشت درستی از عمل ندارند و انتظارات واقع بینانه ای از عمل ندارند بهتر است جراحی را انجام ندهند.

ماموپلاستی شامل مراحل ذیل میگردد

کوچک کردن سینه  اغلب با ایجاد برش هایی روی سینه و تخلیه چربی های اضافی و بافت غددی  صورت میگیرد. گاهی امکان دارد که چربی های اضافی از راه لیپوساکشن از سینه خارج شود. چنانچه که علت اصلی بزرگی سینه ، چربی های موجود در سینه باشد و پوست اضافه نباشد ، می توان تنها از لیپوساکشن به منظور  کوچک کردن سینه استفاده کرد.تکنیک های  مورد استفاده برای کوچک کردن اندازه ی سینه بیمار ، بنا بر شرایط فردی ، ترکیب سینه ، میزان برداشت موردنظر ، خواسته شخص ، و توصیه جراح تعیین می شود.

بی هوشی : بمنظور کاهش استرس و حفظ آرامش بیمار در طول جراحی ، داروهائی تجویز میگردد که شامل تسکین داخل وریدی و بی هوشی عمومی هستند که جراح گزینه مناسب را پیشنهاد خواهد کرد.

برش جراحی که خود شامل گزینه های ذیل مباشد
– الگوی گرد که دور تا دور سینه کشیده میشود
– الگوی سوراخ کلید با برش  دور سینه و نیز خط عمودی تا شیار زیر سینه
– الگوی T معکوس یا همان الگوی لنگر شکل
خط های برش نیز جوشگاه های دائمی و مرئی هستند ،که اغلب در زیر سوتین یا لباس شنا پنهان میشوند.

برداشتن بافت ها و تغییر موقعیت آنها : بعد از اینکه جراح برش را روی سینه ایجاد نمود، نوک سینه که به خونرسانی و عصب دهی اصلی خود بایستی چسبیده بماند، تغیر محل داده  و در چنانچه لازم باشد اندازه ی هاله با برداشتن پوست از حاشیه آن کاسته می شود سپس  بافت سینه ای که کوچک شده بالا آورده شده و  فرم داده می شود . گاهی اوقات برای سینه های بسیار بزرگ و آویزان ،  بایستی نوک سینه و هاله ی آن برداشته شده و به موقعیت بالاتری روی سینه انتقال داده شوند.

بستن برش ها : به منظور شکل دادن به سینه های کوچک جدید ، برش ها به یکدیگر رسانده می شوند در داخل عمق سینه ، بخیه هایی بمنظور حمایت و  فرم دادن به سینه تازه ساخته شده زده شده و سپس پوست با بخیه ، چسب پوستی یا نوار چسب جراحی باند پیچی میشود. خطوط برش دائمی هستند اما معمولا کمرنگ شده و که با گذشت زمان بهبود میابند.

ملاحظه ی نتایج : نتیجه جراحی ماموپلاستی بلافاصله پس ازعمل جراحی قابل رویت است. پس از چند روز ورم ناشی از عمل رفع گردیده و با گذشت زمان  خطوط برش نیز بسیار کمرنگ می شوند . با بهبودی تدریجی ، نیز  رضایت شما از شکل جدید سینه تان افزایش میابد.

بعد از جراحی:

بعد از جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) معمولا” یك سوتین مخصوص بر روی پانسمان ها پوشیده می شود. بعد از جراحی وجود تورم و كبودی در سینه ها طبیعی است ولی درد بعد از عمل بسیار ناچیز می باشد.

حدود یك ماه داشتن پانسمان و تعویض آن ضروری است. یك تا دو هفته بعد از عمل در صورت وجود بخیه های غیر جذبی، بخیه ها برداشته می شوند. بین سه روز تا یك هفته مرخصی و در خانه ماندن ضروری می باشد كه بهتر است حركات بازوها حداقل و محدود باشد. بعد از یك هفته حركات ورزشی در پائین تنه مثل دو و پیاده روی بلامانع است ، ولی حركات ورزشی بالا تنه و Credit union order بازوها بهتر است یك تا دو ماه به تعویق افتد. كرخی هاله برای مدت یك تا دو ماه به علت وجود تورم طبیعی است ولی بندرت طولانی و دائم می شود.

نتایج نهایی:

نتایج نهایی فرم سینه بعد از 3 ماه تا یكسال بطور كامل معلوم می شود. تورم رفته رفته كمتر شده و سینه طی ماهای اول باز هم كوچكتر می شود. فرم سینه ها بعد از چند ماه تا حداكثر یكسال تثبیت می شود ولی تغییرات شدید وزن و حاملگی می تواند باعث بر هم زدن فرم سینه ها شود.

جای زخم پس از اعمال جراحی یک عارضه نمی باشد و یک رویداد عادی محسوب می گردد. در عمل کوچک کردن سینه، جای زخم ها تا حدی  مدت طولانیتری باقی می مانند و ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد تا التیام یابند.