کاشت ابرو

در ترمیم مو، یک ابرو به صورت مجزا براساس نوع صورت، ویژگی های چهره ونتایجی که شخصا خواهان آن هستید، طراحی می شود. یک پزشک باتجربه نوع قوس ، ضخامت مناسب مو، فاصله بین ابروها و طول ابرو را در نظر می گیرد.

روش و مراحل

در طول جراحی  کاشت موی ابرو FUE،  ابتدا ناحیه اهداکننده  آماده می شود. عموما، برای کاشت ابرو، ناحیه اهداکننده دقیقا پشت گوش ها است. مو با دقت و احتیاط از ناحیه اهدا کننده برداشت می شود که در هر بار یک فولیکول برداشت می شود و سپس به ناحیه کاشت منتقل می شود. این کار تحت بیحسی موضعی صورت می گیرد و بسیاری از بیماران در حین جراحی به خواب راحتی می روند.

در طول جراحی، هر فولیکول مو با استفاده از سوزن پیوند کاشت می شود تا تضمین کند که میکروگرافت های بدست آمده از ناحیه اهدا شده به خوبی در ناحیه ابروی شما ثابت می مانند. علاوه براین، در هنگام برداشت موی کاشت از ناحیه اهدا کننده، موها باید به واحدهای فولیکوی مجزا تقسیم شوند و هر نوع روپوست، چربی یا پوست اضافی باید جدا شود.

وقتی مرحله درمان شما به پایان رسید، موی کاشت شده به صورت طبیعی رشد می کند و هنوز می توانید زیرابرو بردارید، به ابرو شکل دهید یا  آن را کوتاه کنید، زیرا این ابروهای کاشت شده دقیقا همانند ابروهای طبیعی خودتان هستند.  کندن، براق کردن یا بندکشی موهای ابروی پیوندی تاثیری بر فولیکول ندارند و این به این معناست که موهای ابرو دوباره رشد می کنند و مشکلی پیش نمی آید. کاشت واحد فولیکولی یکی از رایج ترین روش های مورد استفاده است.

 

چه كساني ميتوانند كاشت ابرو انجام دهند؟
كسانیكه ابروهايی كم پشت دارند برای پرپشت كردن ابروهايشان

كسانی كه شكل و فرم ابروهايشان زيبا نيست (دائم با مداد ابرو مجبور به تصحيح شكل آن هستند) براي تغيير فرم ابروهايشان میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.
كساني كه اثر سوختگي يا جای بخيه (اسكار) در ابروهايشان دارند برای ترميم جاي آنها بهترین گزینه کاشت ابرو است.
كساني كه قبلا  تاتوی ابرو كرده اند ولی از فرم آن خسته شده اند نيز ميتوانند با استفاده از تكنيكهای خاص و حرفه ای روی تاتوی خود کاشت ابرو انجام دهند.
كساني كه به دلیل بیماریهای خاص یا موارد دیگری قسمتي از ابروی خود را از دست داده اند برای پر كردن داخل آن ناحيه از ابروهايشان میتوانند کاشت ابرو انجام دهند.

 

عوارض احتمالی

پس از عمل جراحی کاشت موی ابرو، کمی خونریزی  ایجاد می شود و شاهد دلمه بستن زخم خواهید بود. ناحیه ابرو کمی ورم می کند، اما در عرض چند روز این عوارض کاهش پیدا می کند. همچنین کمی احساس خارش به شما دست می دهد. مواظب باشید که ناحیه کاشت مو را نخارانید تا به طور کامل بهبودی حاصل شود. در صورتی که پس از زمان توصیه شده، برخی از علائم هنوز وجود داشته باشند، به جراح خود مراجعه کنید.

کاشت موی ابرو یک کاشت موی کوچک است. از این رو، عوارض جانبی کمی دارد. تزریق ماده بیحسی تا اندازه ای دردآور است، زیرا ناحیه دور چشم بسیار حساس است. با این حال، پس از بیحسی هیچ دردی احساس نمی کنید. با این حال، به سرعت ناپدید می شود و با آرایش پوشانده می شود. ورم دور چشم نیز نسبتا رایج است. ورم به سرعت ، اغلب در عرض یک شب، ناپدید می شود.

تایج حاصل از کاشت ابروی کامل یا جزئی دائمی است، اما برای مشاهده نتایج کامل ناشی از درمان نیاز به زمان وجود دارد بلافاصله پس از عمل جراحی، تغییر در ظاهر و تراکم ابرو برای بیمار قابل مشاهده است، اما بسیاری از موهای کاشته شده در طول دو هفته می‌ریزد. این شرایط کاملاً عادی است و نگرانی درباره آن وجود ندارد. در حقیقت این ریزش بخشی از فرآیند بهبودی پس از کاشت ابرو است و رشد موها مجدداً در محل کاشت آن‌ها شروع می‌شود. معمولاً مشاهده نتایج کامل حاصل از این درمان به 9 ماه زمان نیاز دارد.