تزریق چربی

انتقال چربی  به عنوان پیوند اتولوگ چربی یا lipoinjection خوانده می شود. این روش برای نواحی مربوط به صورت ویا بدن  است که از چربی خود بیمار گرفته شده و نیز راهی مناسب  برای درمان چین و چروک ویا لاغری صورت وبدن است .

انتقال چربی به صورت ایمن ، طبیعی ، غیر  آلرژی زا می باشد که میتواند برای اصلاح خطوط صورت گونه و چانه وتورفتگی های غیر طبیعی مورد استفاده قرار گیرد . از آنجا که انتقال چربی خود بیمار استفاده می کنیم احتمال واکنش و حساسیت سلول های چربی ، غیر ممکن است .

 

بافت چربی از منابع بسیار مهم سلولهای بنیادی میباشد و پیری صورت در بعضی افراد به دلیل کاهش چربی زیر پوست است. با بالا رفتن سن، بافت چربی صورت کم شده که افتادگی پوست و شلی و چروک را بیشتر می کند، بنابراین کشیدن و بالا بردن پوست باعث جوان سازی کلی نمی شود. گاهی اوقات سفت تر و کشیده تر نمودن پوست باعث جوانتر شدن آن نمی شود بلکه پرتر بودن صورت باعث جوانتر شدن آن می شود.

قسمت هایی از پوست صورت که دچار کاهش حجم می شود مثل گونه ها، گودی زیر چشم، خط خنده، شقیقه ها، نازک شدن لبها و حتی پشت دستها را میتوان با تزریق چربی که از خود فرد بیمار گرفته می شود به ناحیه مورد نظر تزریق میگردد پر نمود و کاهش حجم را اصلاح کرد و اینگونه می توانید بدون اینکه وزن تان را اضافه کنید صورت و یا پشت دستهایتان را پرتر و یا حجیم نمائید .
تزریق چربی با بی حسی موضعی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. پوست در این روش بخیه زده نمی شود و چربی به وسیله سوزن مخصوص برداشت شده و در محل مورد نظر تزریق می گردد.

انتخاب محل دهنده چربی مهم است. قسمت خارجی ران محل مناسبی است ولی چربی از محلهای دیگر از جمله شکم،پهلو،باسن و.. هم قابل استخراج است،استخراج چربی از نواحی از بدن که به رژیم غذایی مقاوم است ارجح میباشد .

تزریق چربی بر خلاف تزریق ژل و فیلر خطر جابجائی و یا آلرژی ندارد چون چربی سلول زنده است و فقط از یک ناحیه ی بدن فرد بیمار برداشته شده و به ناحیه دیگر منتقل شده است. در شرایط استریل خطر عفونت یا انتقال بیماری ندارد زیرا از خود فرد گرفته میشود.بر خلاف ژل ویا پروتز در لمس قوام بسیار طبیعی دارد چون از جنس چربی خود فرد است.

نواحی با کمترین تحرک بیشترین ماندگاری را خواهند داشت ومعمولا بیشترین ماندگاری در نواحی پیشانی،زیر چشم،گونه، وکمترین در ناحیه لب و خط اخم میباشد.

لیپودیستروفی باسن :

درمان گودیهای باسن که ناشی از ضربه در سنین پایین است هم بخوبی با تزریق چربی قابل درمان است .و نیز برای برجسته کردن باسن بهترین گزینه نسبت به پروتز می باشد.

 

توصیه های پس از عمل
تورم و درد در محل تزریق چربی و محلی که چربی از آن گرفته شده عادی میباشد و کبودی معمولا در زیر چشم ها می باشد و بتدریج در طی چند روز تا 2هفته برطرف می شود . جهت جلوگیری از جا به جایی چربی تزریق شده بهتر است تا چندین روز به محل دست نزنیم . اگر تزریق به ناحیه صورت انجام شده باید تا چند روزموقع استراحت سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهیم تا محل ورم نکند. و همچنین موقع کار سر خود را خم نکنیم. معمولا باید یک هفته ورزش سنگین را متوقف کرد . جهت جلوگیری از عفونت چند روز آنتی بیوتیک مصرف میشود . جهت کنترل درد مسکن، استامینوفن کافی است .