لیفت سینه (ماستوپکسی)

در همه عمل های جراحی لیفت سینه شکاف های کوچک در سینه ها با استفاده از تکنیک های مختلف ایجاد می شود که امروزه جراحان برای انجام عمل جراحی معمولاً از تکنیک های ایجاد شکاف در هاله دور سینه (آرئول) و برش های عمودی (vertical sling) استفاده می کنند تا به این ترتیب نتایج حاصل از درمان  بالا بردن سینه را بهبود بخشیده و احتمال باقی ماندن جای زخم یا اسکار پس از درمان را حداقل نمایند. در این حالت تکنیک انتخاب شده برای جراحی لیفت سینه بستگی به عوامل زیر دارد:
-1    آناتومی فعلی سینه بیمار
2    -اهداف مورد نظر بیمار
-3    مقدار لیفت مورد نیاز برای سینه
-4    قابلیت ارتجاع پوست سینه

برای انجام عمل جراحی لیفت سینه از بی هوشی عمومی استفاده می شود. به این ترتیب بیمار در طول فرآیند درمان خواب است و هیچگونه ناراحتی احساس نمی کند. این روش درمانی در اطاق عمل و با شرایط کاملاً استریل انجام می شود تا به این ترتیب بتوان ریسک ایجاد عفونت را به حداقل رساند. پس از اینکه شکاف های لازم در سینه های بیمار ایجاد شد، جراح با دقت زیاد محل قرارگیری بافت سینه را اصلاح می کند تا به این ترتیب یک ظاهر رو به بالا و حجیم تر برای سینه های بیمار ایجاد نماید. هنگامی که عمل جراحی لیفت و بالا کشیدن سینه کامل شد، بیمار به اطاق ریکاوری منتقل شده و وضعیت وی بطور دقیق تحت نظارت قرا می گیرد تاهنگامی که پرستاران با تجربه بخش جراحی زیبایی تشخیص دهند وضعیت بیمار برای مرخص شدن مناسب است، بیمار می تواند با کمک یک همراه با خانه باز گردد (در این شرایط نباید خود بیمار رانندگی کند) یا ممکن است بیمار ترجیح دهد برای یک شب پس از عمل جراحی در بیمارستان بماند. تشخیص ظاهر جدید ایجاد شده برای سینه ها به خاطر ورم و التهاب ایجاد شده پس از عمل جراحی به زمان نیاز دارد، اما زمانی که سینه ها بطور کامل بهبود پیدا کنند، نتایج نهایی حاصل از درمان برای بیمار قابل مشاهده خواهد بود.

تکنیک ایجاد شکاف در هاله دور سینه

عمل جراحی لیفت سینه با ایجاد شکاف در هاله دور آن یک تکنیک است که در آن موقعیت سر سینه بیمار اصلاح شده و با ایجاد شکاف در ناحیه آرئول، احتمال باقی ماندن جای زخم پس از تکمیل درمان حداقل می شود.

این روش جراحی یکی از روش های اصلی مورد استفاده توسط جراحان برای خانم هایی است که سینه های آنها دارای افتادگی به نسبت ناچیز است و به این ترتیب فقط به 1 تا 2 سانتی متر بالا آوردن سینه نیاز دارند.

در طول این درمان برای بالا کشیدن سینه، یک تکه دونات شکل از پوست سینه در مرز اطراف سر سینه و خط آرئول برداشته می شود. مجموعه آرئول و سر سینه در واقع پوست و بافت سینه را در بر گرفته اند و با برداشتن این ناحیه می توان موقعیت بافت سینه را اصلاح کرده و با استفاده از بخیه این بافت را در محل بالاتر تثبیت کرد و ظاهر حجیم تر برای سینه ایجاد نمود.

در هنگام عمل جراحی لیفت سینه و بالا کشیدن سینه، می توان ناحیه آرئول را با ایجاد شکاف های داخلی در مرز این ناحیه کوچک کرد.

جای زخم باقی مانده پس از این جراحی بالا کشیدن سینه را می توان تا حدودی با استفاده از سطح غیر متقارن مرز آرئول و تفاوت رنگ بین ناحیه تیره آرئول و ناحیه روشن سینه پنهان کرد.

در  جراحی بالا بردن سینه می توان پوست اضافی را از بالای ناحیه آرئول برداشت و به این ترتیب لیفت مورد نیاز برای بافت سینه و یا سر آن را ایجاد نمود.

تکنیک ایجاد برش های عمودی( یک روش درمانی جدید و پیشرفته)

1 – تکنیک ایجاد برش های عمودی آخرین و پیشرفته ترین روش جراحی لیفت سینه می باشد. در واقع این روش یک نوع خاص از عمل جراحی لیفت سینه عمودی است که در آن کل سینه بالا کشیده و تغییر شکل داده می شود. در نتیجه این روش را می توان به عنوان یک روش کامل لیفت سینه مورد توجه قرار داد.

2 – در روش ایجاد برش های عمودی، از عضله سینه (عضله سینه ای بزرگ) برای حمایت از بافت سینه و لیفت بلند مدت آن استفاده می شود.

3 – این روش بسیار گسترده تر از روش ایجاد شکاف در هاله دور سینه است. جراحان فقط برای افرادی از این روش استفاده می کنند که افتادگی سینه آنها زیاد بوده و به بیش از 2 سانتی متر بالا کشیدن سینه نیاز داشته باشند (موارد افتادگی سینه متوسط تا شدید).

– 4 در طول درمان، یک قطعه دونات شکل از پوست مشابه آنچه در روش اول توضیح داده شد، از روی سینه برداشته می شود. در این مرحله علاوه بر برداشتن پوست اضافی، یک شکاف صاف نیز بطور مستقیم در ناحیه زیر سینه ایجاد می شود. به این ترتیب پوست عضله سینه (عضله سینه ای بزرگ) از دیواره سینه جدا شده و بخشی از بافت سینه در زیر این بخش لوله شده و به عضله بخیه زده می شود. در نهایت پوست اطراف این ناحیه به سمت خارج و یا داخل آرئول جمع شده و در محل بخیه زده خواهد شد.

5  – امروزه جراحان از تکنیک های ایجاد شکاف پیشرفته و دقیق برای حداقل کردن جای زخم باقی مانده پس از عمل جراحی لیفت سینه استفاده می کنند.

تکنیک عمل جراحی بدون ایجاد شکاف عمودی

در بعضی از بیماران، می توان عمل جراحی لیفت سینه  بالا بردن سینه را بدون ایجاد شکاف عمودی انجام داد که در این حالت شکاف های مورد نیاز فقط در ناحیه آرئول و زیر سینه ایجاد می شود و به این ترتیب امکان پنهان کردن جای باقیمانده از زخم ها به خوبی وجود خواهد داشت. این روش بطور خاص برای بیمارانی مناسب است که سینه آنها به مقداری دچار افتادگی شده که کل ناحیه آرئول زیر خط سینه قرار می گیرد.

این تکنیک از یک روش لیفت داخلی برای سینه ها استفاده می کند که نیازی به ایجاد شکاف های عمودی در سینه ندارد. به هر حال استفاده از این روش برای همه بیماران امکان پذیر نیست. به همین خاطر برای اطلاع از اینکه این روش درمانی برای  بالا کشیدن سینه شما قابل استفاده است یا خیر، لازم است با متخصص و جراح ما در این رابطه ملاقات و مشورت نمایید.

لیفت سینه با پروتز (پروتز ماستوپکسی)

پروتز ماستوپکسی (یا لیفت سینه با پروتز) یک روش مناسب خواهد بود برای اصلاح افتادگی و کوچک شدن سینه ها که می تواند در مدت زمان کوتاه زیبایی سینه ها را باز گرداند. این روش درمانی بالا بردن سینه ترکیبی از پروتز سینه و لیفت سینه است. این روش برای خانم هایی مناسب است که علاوه بر نیاز به انجام عمل جراحی لیفت سینه، دارای شرایط زیر باشند:

-1    سینه های کوچک که نیازمند افزایش حجم هستند.
-2    سینه هایی که اندازه طبیعی آنها کوچکتر از مقدار دلخواه بیماراست.
-3    سینه هایی که دارای عدم تقارن از نظر اندازه و ظاهر می باشند.

با استفاده از این روش ترکیبی، نه تنها سینه ها ظاهر جوان، حجیم و جذاب خود را به دست می آورند، بلکه علاوه بر این می توان اندازه سینه را نیز بزرگ کرد و توازن سینه ها و ویژگی های زنانه آنها را بهبود بخشید. امروزه انواع مختلف پروتز های سینه از نظر شکل، اندازه، ساختار و ویژگی های خاص در دسترس می باشند و بر این اساس می توان با توجه به نوع بدن بیمار و اهداف درمانی وی از انواع مناسب پروتز برای عمل جراحی لیفت سینه و افتادگی سینه استفاده کرد.

در یک هفته اول بعد از عمل جراحی حرکات بازوها و تنه نباید شدید و ناگهانی باشد اما محدودیت حرکت وجود ندارد و شما می توانید راه بروید و کارهای روزمره را به آرامی انجام دهید و البته استراحت کافی بسیار لازم است.